Конспект урока нетрадиционной
формы по теме
« Страны и
континенты»
Цель урока: Совершенствование умений и
навыков монологической и диалогической
речи учащихся на уроке нетрадиционной формы по теме
« Страны
и континенты»
Задачи: Умение учащихся выражать свое мнение по данной
теме, задавать друг другу
вопросы,
умение поддержать беседу и понимать подобную информацию на
слух.
Использование учащимися лексики по данной теме, а также умение
пользоваться географической картой и другим наглядным материалом,
например, флаги разных стран и т.д
Умение учащихся называть континенты и
страны, расположенные на этих
континентах, правильно называть столицы, национальности живущих там
людей, язык, на котором
они говорят, узнавать флаг страны и сказать
несколько слов о нем.
Оборудование
урока: Доска, учебник и
рабочая тетрадь (УМК Учебное издание серия
«Английский в фокусе»
Ваулина Юлия Сергеевна, Дули Дженни,
Подольяко Ольга
Евгеньевна, Эванс Вирджиния Английский язык 6 класс
Учебник для
общеобразовательных учреждений.), страницы учебник
ХОД УРОКА
I.Вступительное
слово: Учитель
Dear friends,
I’m glad to see you at our conference today.
I see here are a lot of guests here from different countries. They will tell us
about their countries and customs, their traditional food and famous people. I
hope our conference will be very interesting and useful for all of us.
So, let me introduce Mr… from…
II. Основная
часть
Учащиеся рассказывают о
своих странах, культуре, традициях,
географическом положении, главных городах, символах и т.д.
Во время этого они могут
задавать друг другу интересующие их вопросы.
Например:
-
What is the traditional food in
your country?
-
What famous places of interest
are there?
После выступления всех
представителей, учитель делает заключение:
Thank you very much for your interesting
information. I’m sure you all liked it as now you know what people eat and
drink in different countries, what are their traditional clothes …
So,
let’s check our knowledge about countries and people living there, answering my
questions.
1)
How many continents do you
know?(There are
six continents)
2)
What are they? (Europe, Asia,
Africa, America , Australia ,
Antarctic.)
3)
How many countries are there in
Africa ? What are they? Show them on the map.
4)
Look at the map now. What can
you say about it? (It’s the map of France )
5)
What is the smallest country in
the world? (Vatican in Italy )
6)
What is the largest country in
the world?(The
Russian Federation)
7) What are the national symbols of Russia ?(The National Flag
of Russia ,
The Birch Tree, Matrioshka ..)
8)
Where is Russia
situated?
Now look at the
blackboard. Make-up the words from these mixed letters and then read them:
1)
n a d a ca;(Canada )
2)
u s s i
a r; (Russia )
3)
n c e f r a; (France )
4)
i y a t
l; (Italy )
5)
a i u t s
a l r a (Australia )
You know that
different people speak different languages. What languages are spoken in these
countries?
1)
Russian is spoken in Russia ;
2)
French is spoken in France ;
3)
English is spoken in England ;
4)
German is spoken in Germany ;
5)
Arabic is spoken in Egypt ;
6)
Chinese is spoken in China ;
7)
Hindi is spoken in India ;
Thank you. And the last
question- What food is eaten in different countries?
1)
Pancakes are eaten in Russia ;
2)
Rice is eaten in China and Japan ;
3)
Turkey is eaten in America
on Thanksgiving Day;
4)
Frogs are eaten in France ;
5)
Pudding is eaten in Great Britain .
III.
Подведение итогов и оценка работы учащихся
At the end of our lesson I want to put some
marks for the lesson today for the most active students.
Поставить оценки самым
активным учащимся на уроке и озвучить это.
IV. Home task
(Домашнее задание)
Thank you everybody for
our today's lesson.
Комментариев нет:
Отправить комментарий